onsdag 30 juni 2010

Skräckupplevelserna avlöser varandra

Minns ni den där katten som typ attackerade mig för en tid sedan. Den som ville mig illa?

Den lismande rackaren har gått och fått om bakfoten att vi typ skulle vara bästisar helt plötsligt. Den kom äckligt jamandes mot mig då jag kom hem idag. Siktet hade den ställt in på att komma in och trodde dessutom att jag skulle släppa in den frivilligt. Det syntes i kattskrällets blick att den tänkte pila sig in genom dörren så fort jag öppnade den. Men se den gubben gick inte. En lurar inte fru R så lätt.

Men rädd var jag.

Jag ropade mitt sedvanliga "Bort bort!" men den lät sig inte skrämmas.
Jag skramlade lite med nycklarna med den trodde nog mera att det var en lek.

Till sist stampade jag med foten i marken en gång och det vann mig så pass mycket tid att jag hann rusa in genom dörren och snabbt dra den fast bakom mig. Kattrackarn såg besviken ut. Själv kände jag mig som ett geni som överlistat den.

Ha!

Lismande katten - Lina 0-1

6 kommentarer:

Mia sa...

Du e allt en slug jävel.

Lismande katten. Haha.

Jag ser hela scenariot framför mej!!

Lina sa...

Ja men otäckt var det. En dag hittade jag den i trappan också. Som tur är var granntanten samtidigt som mig i trappan. Jag undrar om hon eventuellt bevittnat mina närkamper med katten och visste att jag var rädd eftersom hon stanna och locka på den då hon såg mig. Liksom för att försäkra sig om att den kom ut å int lämna i trappan med mig :) Jag gillar den tanten.

Anonym sa...

stackars kissemisse :(.
Den verkar bara vilja vara snäll:)
Däremot ska du se upp för att gå nära trähusen vid kanalen nära lilla sunds. För där finns en katt som jagat mej och sandra och hundarna. T.om. jag blev lite rädd för katten då.

y

Lina sa...

Oh my shit. Nu vågar jag aldrig gå där mer!

Erika sa...

Nästa gång jag far på resa, lovar jag dig att du skall få sköta Musti ;)

Lina sa...

Never in my life!