lördag 19 juni 2010

Pirate - spider 1-0

Idag upplevde jag något som kunde ha varit Mias skräckscenario!
Jag var på väg hem, körandes i lugn och ro, när jag plötsligt ser en spidel flänga omkring på vänstra sidan nära framrutan. På insidan.
Kall och behärskad som jag är körde jag hem, stannade bilen och gjorde en matrix manöver för att stiga ut ur bilen utan att bli attackerad av spindeln. Sen viftade jag till den lite så den föll, men jag såg typiskt nog inte vart. Nå, jag sätter mig på nytt i bilen, slug som jag är var jag bergis på att den jäkeln klättrar upp för trån igen (jag menar man har ju sjungit imse vimse spindel ett par gånger, en är ju erfaren). Under tiden lyssnar jag på när radiopleppo killarna räppar på radio x3m. Å se på fan, det tog inte länge innan spindeln hänger där i tråden på nytt. Den här gången tar jag fram mitt piratsvärd som jag hade i baksätet och svingar i väg spindeln på parkeringen! Arrrr arrrrrr!
Huh. Slutet gott - allting gott!

3 kommentarer:

Lina sa...

En är ju erfaren jo. En kör ju runt med piratsvärd i bilen. En är ju skitcool. En annan är ju lite avvis.

Erika sa...

I'm the woman!

Mia sa...

Haha. Förstås hade du ett piratsvärd i bilen. :D Sicken tur.