lördag 19 juni 2010

Gästbloggare

Skepp-o-hoj!

Ja heter Yonna Orvokki Elisabeth Keto o ja tänkt gästblogg lite snabbt här. O ja ska väll nämna att ja dyssleksi fö annars kan de blir missförstånd.
Dagens fundering.. Va felas Jakobstads chaufförer??

Ja ha kört mycke o anser mej själv vara en bra chaufför (aningen agressiv i vissa situationer).
Igår (fredag) hade ja semi brottom ti stan o handla, vi hade viktiga kunder på jobbet som skulle ha top noch mat o så sku ja o handla de som fattades just innan Ryssarna sku anlända. Ja tar firma bilen o tutar iväg, vi lockanberget korsningen bestämmer sej nån att ne-he nu e de bannemej min tur att köra så han trugar sej dit framför mej (observera att ja kör 50km i timmen i kurvan), jahapp de va bara att bromsa som faaan! Nerverna sviker 1. Nå ja lugnar ner mej lite grann o finner lite förståelse för detta men sen SEN kör denna man i 20!!! 20!?!?! WTF, (nerverna sviker 2) hallåå ja har brått ryssarna kommer o här kör ja efter en söndas njutare o de e fredag. Snälla gud om du finns så nu har du läge att hjälpa mej. Men nej han kör, sakta sakta o bestämmer sej ännu att svänga dit ja ska.. NUUUUUU fan, tanken slog mej att ja kör förbi men fast ja kör århundradets amis bemari så kan ja ändå int gör de utan där cruisar vi fram i samma takt som ja cyklar en vanlig dag me min cruiser. Tralla-laaa! Nu dansar näcken på mina nerver, SULU!
ÄNTLIGEN svänger han, utanför halpa-halli vart ja e påväg. Tack, tror ej på högre makter efter detta. ja handlar me turbo fart o va händer, ja kör ut från halpa-halli parkering hall o då kommer kust nummer 2 (en kvinna) o tänkt att hon sku lite söndas cruisa.
SNÄLLA DU DÄR UPPE HJÄLP MEJ NU!
Men nej nu ska vi då cruisa. Vi cruisar, jahapp, läser lite meddelanden o fattar ej att byta ti en annan väg. Ja kommer fram ti jobbet helt vansinnit förbannad o pratar i tungor efter denna färd. Ryssarna anlände 5 min efter mitt anländande o dom fick sin frukost.
Kanske de ändå finns en svek gud där nånstans.

HAJ paj!

3 kommentarer:

Lina sa...

Sicken otur Yonna Orvokki. Att man kan hata långsamma chaufförer då man har brått. Men jag är ack så glad att ryssarna fick sin frukost. Slutet gott, allting gott.

Lina sa...

Jag är annars lite nyfiken på vad man bjuder på för top notch mat åt top notch ryssar. Tell me!

Mia sa...

Jag förstår dej till fullo. Jag blir själv rabiat på alla som böri broms redan när di startar hemifrån.