fredag 4 juni 2010

Bite me, iställe för sonen

Imårse när sonen väckte mej med ett skrik och jag gick in till honom fick jag halvt om halvt en hjärtattack. Han stod i sängen och pekade på sitt öga, som var stor som en fotboll (eller åtm. en liten tennisboll) och alltså helt igensvullet : Myyla.
Stackarn blev biten av en mygga igår, på ögonlocket, och idag ser han alltså inget alls på höger öga.

Undertecknad var ju nästan med ena foten i bilen påväg till akuten förrän jag lugnade mej och tänkte att jag kanske kunde ringa före och höra med dem. Tydligen finns det inget att göra åt detta eftersom han är så liten, det går om efter en tid. "Efter några dar!" Öö... jahas, igenmurat öga några dar. Blir ju kul. Lär bli täta disskussioner om plåsteranvändning nu en tid framöver då. "Plåtte påå" vill han gärna ha, på varje liten skråma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stakin! E det normalt att små barn reagerar så kraftigt på myggbett eller e han allergisk?

H

Mia sa...

Jag vet inte om det är allergi eller om det bara är immunförsvaret som e svagt för de första myggorna ska tydligen vara giftigare. Hoppas de int blir nå fler såna här gånger å att han snart kan se igen! HUjja va otrevligt de ha vari..