lördag 19 juni 2010

Medaljer

Daniels föräldrar har fått någon typ av medalj av kungen nu då deras son gått och blivit prins. Känns väääldigt mycket dagis över det liksom. Lite som min mariekex-medalj som jag fick då jag skidat runt dagishuset då jag var liten.

Inte helt välförtjänt om man säger så.

Ps. En kunde tro att jag är sjukt intresserad av prinsessbröllop. Men det är jag alltså inte. Det har bara råkat bli 5-6 inlägg om blanka prinsessor, bakåtslickade prinsar och springande livvakter. I misstag alltså.

7 kommentarer:

Brudens far sa...

Det förblev litet oklart för mig; vems medalj anser du vara oförtjänt, Olles eller din egen? Som jag minns det skidade du HELA varvet! :)
Olle kanske fick sin medalj för sitt fina tal. Det lär ha varit ngt i hästväg. Man får prestationsångest!!

Lina sa...

Båda är nog lika oförtjänta. ETT fjuttigt varv runt ett fjuttigt hus är väl ändå inte värt en medalj? Och att få sonen bortgift med en prinsessa känns inte heller helt ansträngande. Men det bör väl tilläggas att jag var mäkta stolt över min insats runt dagishuset. Och man kan väl ana en viss stolthet även hos mamma och pappa Westling. Så kanske vi förtjänar våra medaljer ändå. Mera medaljer åt folket.

Mia sa...

JA men hallååå. Så pinsamt med alla dessa medaljer. När gästerna kom till kyrkan var det ju oxå såå mycket prat om "OJ, så många medaljer HAN hade. Vilka månne de är" osv. Och just då Daniles pappa kom intågande med några medaljer så kom saken upp att han sko få en av knugen. Meeen.. ush då pinsamt det hela känns.

Lina sa...

Ja dubbelusch!

Brudens far sa...

"Delad glädje är dubbelglädje, sa knugen och gav Olle en medalj!" Knugen har ju lådorna fulla hemma på slottet och Olle, stackars sate från Ockelbo, har nån fjuttig liten en. Klart han vill få lite balans i medaljinnehavet. Mera medaljer till Ockelbo!!!!!!

Lina sa...

Nå if you put it that way så känns de plötsligt väldigt befogat.

Mia sa...

Fast jo, en KUNDE nog tro att du goeas bananas när det vankas prinsessbröllop!!