måndag 21 juni 2010

Trimgel

Jag behöver det. Och jag behöver det fort!

Har haft min klänning hos sömmerskan (ni vet sådan syster sådan syster). Den som jag skall ha på min systers bröllop om två veckor (runda slängar). Sömmerskan har tagit in den i sidorna och fållat den.

När jag kom hem ville jag ju förstås prova den underbara skapelsen för att se att den passade. Jag drog på mig samma Bh som jag haft när jag sist var hos sömmerskan så att allt säkert skulle stämma. Men som alla smarta läsare redan kunnat räkna ut så gjorde den inte det. Klänningen är för liten! Dragkedjan går inte ända upp. När det återstår 1 cm är det stop. PLUS att jag då har en ryggstjärt. Gah! Vad göra? Vill inte gå naken på bröllopet. Inte för att jag är blyg (eller jo det är jag) men främst för att jag inte vill stjäla uppmärksamheten från bruden och hennes skruttiga klänning.

Snälla Bullen, hjälp mig!

4 kommentarer:

Mia sa...

haha. Sömmerskorna är helt enkelt inte på vår sida. Det är en sak som e klart! Vi beställer trimgel ilag. Kanske man får grupprabatt?

Naja sa...

Och vad tusan är en ryggstjärt. helt absurda bilder dyker upp i tankarna. RYGG STJÄRT. Hemska tanke. Snälla Bullen, hjälp MIG!

Lina sa...

Ryggstjärt är det där vecket som uppstår på ryggen mellan skuldrorna då ens klänning blivit insydd för mycket och är för tight. Kanske rygg-cleavage sku vara ett bättre ord. Hur som haver, nätt är det inte!

Är det fler som lider av ryggstjärt-åkomman och behöver lite trimgel? (Kan vara värt att fråga innan vi sätter in beställningen Mia!--> jag tänker mera rabatt)

Mia sa...

Om det inte löser sej med stjärtklänningen så finns ju alltid sjömansklänning.