torsdag 3 juni 2010

Rhodos


* Det bokstavligen kryllade av snygga pappor på hotellet!! Tyvärr var dom där med sina söta fruar och söta barn, så jag hamnade att låta dem vara i fred. Tyvärr var det inte lika många snyggingar på stranden.


*Hotellet var otroligt lyxigt! Det var bara att stiga ut ur rummet, ut på terassen och direkt i den privata polen. Självklart förfrös man ju nästan hela kroppen bara genom att doppa tårna, så jag var bara i ett par gånger. Och ja mamma, du var i plurret så gott som varenda morgon, så du behöver int ta upp det nå flera gånger!

*Brorsönerna skötte sig exemplariskt på resan så jag funderar ifall helvetet brakade lös när de väl var hemma igen. De kläckte ur sig en hel del fyndigheter. Roligt var att höra när de badade i badkaret och hade en av sina privata diskussioner, där den äldre frågar den yngre ifall han tycker om oss andra och räknade upp oss en i taget. Det var olidligt spännande att smyglyssna och vänta på domen. Lyckligtvis fick vi alla godkänt!


När vi åt lunch en dag, såg den äldre busungen på mig och konstaterade "du tycker om att äta". Inombords tänkte jag för mig själv, aldrig aldrig mer all inclusive! När det var dags att åka hem och vi hade kommit så långt som till Vanda flygfält konstaterade "fammo" åt grabben att de har varit duktiga och att vi bra kan åka igen. "Näääääää", säger han. Stackarn trodde väl att vi skulle ställa oss i en ny kö och gå ombord på ett nytt flygplan med detsamma.

*Förutom att hålla ett ögon på pojkarna dagtid, gjorde jag det även nattetid. Nästan varje natt satte jag mig upp i sängen för att kolla var de var. Tilläggas kan att de inte bodde i samma rum som mig. Ett par nätter blev jag så orolig så jag måste ropa på dem också och en natt steg jag upp och kollade ifall de var i badrummet. Det besvärligaste var att jag sov så ytligt så jag visste att jag gjorde dessa saker, men jag kunde liksom inte tygla mig. En annan natt svor jag till ordentligt på finska, varför vet jag inte. Jag tror att Coco the clown lagt en förbannelse på mig.

* Coco the clown såg helvild ut, hans ögon lyste som Jacks i The shining. Som tur var märkte inte kidsen det. But I think Coco knew that I knew...


*All inclusive innebär att man äter en hel del och dricker en hel del också. Rödvin varje kväll! Note to self: om jag åker på all inclusive flera gånger ska jag satsa mera på vätskan och mindre på maten. Man måste ju upprätthålla vätskebalansen i solen!!
Det finns mycket mera jag kunde berätta, men för att vara ärlig så ork jag int.

3 kommentarer:

Lina sa...

Låter som om ni haft det bra :D

Mia sa...

Ååå va jag e avis. :/ Note to self: Fara till södern!

Anonym sa...

Veeery nice verkar ni ha haft det. Häälit! Hope to see you soon, maybe när det är fullmoon! (ou jess, om nån kan rimm så e de JAG).

s