fredag 11 juni 2010

Hos sömmerskan

På Linas begäran ska jag upplyser er om senaste besök hos sömmerskan. Som alla andra gånger vi kommit dit, var the sömmerska själaglad när vi dök upp. Med små nätta steg flög hon över golvet och slätade ut en matta i provhytten för att min klänning inte skulle bli smutsig i fållen. Därutöver överöste hon mej OCH klänningen med komplimanger. " Dessa skruttor är såå fina. Skulle JAG ha sytt denna klänning skulle jag ha gjort PRECIS likadant" bedyrade sömmerskan. "Och bruden är ack så fager och MAGER framförallt!"

Ungefär så här utspelade sej scenen hos the sömmerska en kall dag i juni 2010. Den blivande bruden var på lika gott humör som alltid, efter en klänningsprovning, när hon och systern gick ut från sömmerskestudion.

Ännu några förbaskade ändringar sen hoppas jag på att kunna avsluta denna fina relation!

Inga kommentarer: