fredag 18 juni 2010

Cupcakes

Idag har jag bakat cupcakes med den äldre versionen av syster och hennes son.


Jag skulle gärna påstå att det är treåringen som spritsat glasyren, men så är endast fallet på den längst till höger. Duger det om jag säger att det var första gången...för oss båda.

Glasyren tog slut rätt så snabbt så vi blandade ny. Vi började med röd färg men sen kände vi för att toka till det så vi blandade i lite blått. Som ni ser gick det inte helt som man kunde förvänta sig. Trodde minsann att rött + blått= lila. Inte grått. Men, men...Första gången som sagt.


Ps. Varför kan de inte få heta muffins rätt och slätt? Det dög minsann på 90-talet.

2 kommentarer:

Erika sa...

Fina krejjer de där kapkeijksen!
Jag har också tänkt baka såna hur länge som helst, men skulle först måsta skaffa mig en glasyr spritser. Undrar om jag hinner göra det under semestern. Märkligt att det är trendigt med muffins nu för tiden

Lina sa...

Ja vem hade trott att muffins kunde bli trendigt. Men med nytt namn och nytt årtionde är allt möjligt. Leve 2000-talet!