torsdag 17 juni 2010

Svenskarna

Nu är jag hemma från Svärji. Har spenderat dagarna tre i hufvudstaden. Planen var att vi skulle stanna 2½ dag, men pga. flygstrejken tvingades jag och mor att shoppa och turista typ 8 timmar längre än beräknat. Sicken otuuur.

Under våra tre dagar har vi konstaterat följande två saker om svenskarna:

1. Svenskarna äääälskar sitt kungahus. Och de älskar kungahuset ännu mera nu då det ska ställas till bröllop. Och ojojoj va det ska ställas till bröllop. Koppar, kort och kylskåpsmagneter trycks upp med de unga tus ansikten. Fabulous. Och visste föll jag dit och köpte ett kort att skicka hem till gubben. "Vickan och Daniel bjöd oss på bröllop så vi stannar till söndag" skrev jag precis som miljoner turister före mig, typ. Århundradets skämt liksom.

2. Svenskarna är snälla. Jättesnälla. De bjöd oss bl.a. på en båttur ut i skärgården. Tanken var väl nog att man skulle betala, men ingen kom och begärde pengar av oss i alla fall. Tackis-tackis säger vi då.

4 kommentarer:

Mia sa...

Ja... inte har jag sett en ENDA kopp med bild av mej och Jani!?! Fattar inte :/

Svenskar ÄR snälla, om än lite tröga.

Lina sa...

Vem kunde vi be trycka upp en mugg av dig och Jani? Tror du det finns en marknad?

Lina sa...

Och med trycka upp menar jag alltså "trycka bild på mugg". INTE något annat oartigt!

Erika sa...

Själv skulle jag vilja ha en kylskåpsmagnet med mig själv på. Eller nåt. Kunde ju kanske sätta Fabio Cannavaro dit brevid också.