lördag 29 maj 2010

Saker man kan störa sig på

1. Cafén med kalla, hårda stolar som skrapar hemskt mot kakelgolvet då man flyttar sig. Huua!
2. Provrum med endast EN krok att hänga både egna kläder och kläderna man ska prova på. Hur tänker människorna då?
3. Bloggar som typ aldrig uppdateras. Jättestörigt ju! (Den där entartainment bloggen är typ värst!)

Och på tal om störiga saker börjar min evighetslånga semester om en vecka. Därför känner jag att jag behöver ett projekt. Tips mottages med tacksamhet. Jag är inte så kräsen när det kommer till sysselsättning så länge det är roligt.

5 kommentarer:

Min pysselverstad sa...

Du kan öppna ett kafé. (Mr K säger att det gärna får vara i stil med café brostugan i Nykarleby och att du gärna kan ordna så att det står en kör och sjunger vackra visor utanför typ en gång i veckan.) Jag kommer in på kaffe varje dag, blir din trognaste kund. Varannan dag beställer jag kakor och varannan dag tar jag frukt!

Mia sa...

Eller sen får du passa barn ex. Valter på eftermiddagar några gånger i veckan. VAD kan vara kulare än det?

Lina sa...

Jag gillar caféidén. Jag kunde steka våfflor och måla vardagsrummet gult. Men jag har lite svårt att få tag på en kör. Ska höra mig för om någon av grannarna kunde bjuda på något program. Har på känn att åtminstone en granne skulle var helt såld på idén. Och så ska jag bjuda på riktigt god och unik svartvinbärsblad-citronsaft. Saften får bli mitt varumärke. Det här blir bra. Sorry Mia, hinner nog inte passa barn. Men han kan få sommarjobba på mitt café så fort han lärt sig hälla upp kaffe. Diska kan han ju redan.

Mia sa...

Åååh. Det ante mej att du skulle välja det förslaget.

Anonym sa...

så kan du komma på kvällarna och bära omkring på lilla gråtande skrikande G. Så får jag lite semester ;)
h.y