torsdag 30 september 2010

Retigt 2

Tycker det kan vara riktigt retigt att lämna in urinprov vid labben. Om man alltså kissat hemma i en burk och ska föra den genomskinliga burken med solgult morgonurin till luckan. Framför en hel väntsal full med människor. Som inte har något annat att göra eller se på, än på de som går fram till luckan med diverse prover i fickan (läs: kiss eller bajs).

Förövrigt frågade tanten i luckan först när jag kissat, varpå jag svarade typ klockan 7, för en timme sedan. Och sedan frågade hon om det var morgonurin.

Nu är ju jag ingen labbsköterska, men i min värld betyder klockan sju och morgon ganska samma sak. Runda slängar.


7 kommentarer:

Mia sa...

Haha. Dina bilder e oslagbara! Ser ut som om du kom springande med ditt kiss. Och ÄR de faktiskt sura tanter där? Posten och Kela och SKatteverket vinner nog hästlängder tror jag!

Lina sa...

Har man en burk med kiss i handen vill man nog hellre springa än smyga. Och jå, de är lite sura. Inte lika sura som på kela och posten. Men nästan!

Anonym sa...

Haha, klockrent. O visst e di allt sura, helt klart!
s.

Lina sa...

Jamen visst är de! Tack för stödet.

Anonym sa...

Hihi!

H

Naja sa...

jag skrattar ihjäl mig :D ! Kiss o bajs är bäst.

Lina sa...

Fast vid nämare eftertanke undrar jag om man faktiskt kan lämna bajsprov till labben? Själv har jag hållit mig till kiss och blod så jag vet inte. Men skulle jag lämna bajs skulle jag nog ha burken i en papperspåse. Bara så ni vet! Jag + labben + papperspåse = Lina lämnar bajsprov. Håll upp ögonen.