söndag 19 september 2010

Damsugning och kåldolmar

Jag har under en längre tid (sedan de blev köpta) ogillat (hatat) våra hallmattor. För nån vecka sedan tog jag äntligen tag i saken och köpte två svarta mattor. Stilrent och fint tänkte jag. Tills jag en dag upptäckte att grus å skräp o.dyl (som vi har i mängd och massor) syns ju förskräckligt bra på svarta mattor! Så nu är jag ju tvungen att dagligen vara igång med damsugaren för att slippa den gräsliga synen. Missförstå mej inte, det är inte så att jag hatar att damsuga. Egentligen tycker jag det är ganska njutningsfull sysselsättning om det inte vore för att det är så tungt att dra fram damsugaren ur städgarderoben! Inte för att det är lång väg till vår garderob eller att den är svår att klämma fram genom dörren eller nåt sånt.. utan bara för att det är så ohyggligt tråkigt att dra fram den därifrån. Nästan så man somnar undertiden man gör det, eller dör av tristess under de där sekundrarna. Råkar däremot damsugaren stå framme så är det ju busenkelt att dra en svängom i lägenheten.

Ps. Det luktar död prutt i vårt trapphus och lukten smyger sej in i vår lägenhet nu oxå. Snart måste jag sluta andas. Är det LAGLIGT att laga kåldolmar i ett höghus undrar jag!!!

6 kommentarer:

Lina sa...

Suger du månne damer eller damm med din damsugare? Undrar bara.

Och så undrar jag hur död prutt luktar. Det låter iaf riktigt riktigt illa.

Mia sa...

My mistake. Helt vanligt damm syftar jag på.

Död prutt luktar ungefär som en riktig äggare, som varit inlåst i ett litet fuktigt utrymme så att den möglat. Föreställ dej den lukten och plussa på 100. Så äckligt luktar det!!

Mia sa...

Och glömde en sak. DEN lukten ännu blandat med kattpiss!

Lina sa...

Oh my! Mår illa bara av tanken.

Jean sa...

mmm
<3 kåldolmar

Mia sa...

Sick sick sick.