torsdag 16 september 2010

All Good

Jag håller på att kolla tredje säsongen av Sex and the City. I ett avsnitt hör man låten "All good"
och Samanthas älskare för kvällen säger att det är en låt av en nykomling. What, tänker jag, den låten e ju übergammal ju?!?! Och jag googlar och kommer fram till att De La Soul och Chaka Khans låt släpptes år 2000 och även säsong 3 av SATC sändes år 2000. Jag som hade känslan att låten var ännu äldre, kanske från -97. Men den är alltså "bara" 10 år gammal. Så kommer jag på att jag själv var 17 år när den släpptes! Haha, det om något får en att inse att både låten och jag är gamla! Dock har låten "säilyny paremmin" än jag. Still love it!

3 kommentarer:

Mia sa...

Du har bevarats ännu bättre, flick!

TheMikael sa...

Hahaha, De La Soul är dessutom inga nykomlingar. Deras första (och bästa) låtar är lika gamla som mig (down since 1990). Check them out!

Erika sa...

Nej, de är ju verkligen inga nykomlingar! Jag var på deras spelning i H:fors en gång, inga snorvalpar utan rutinerade gubbar :D