lördag 11 september 2010

Fast

Igår var jag till kotipizza. Vi väntade jättelänge på vår pizza. Det gjorde också en mamma med två barn. Hennes flicka på typ 6 år fick tråkigt och stoppade in huvudet mellan en stolpe och fönstret. Sen var hon fast. Efter det funderade de inte så mycket mer på hur länge det tog att få pizzan.

Paniken steg i både mamman och flickan (och mig) innan de mirakulöst lirkade ut huvudet i friheten och fick i lugn och ro gå hem och äta pizza. Puh! Jag som redan föreställt mig hur man skulle ringa brandkåren och såga itu stolpen (säkert bärande och hela pizzerian skulle kollapsa!) och att hela processen skulle ta flera timmar. (Har jag kanske sagt för att jag är en oroare av rang?)

Som tur är slutade ju historian väl. Slutet gott, allting gott!

Men vad lära vi oss av detta?

1. Stoppa inte huvudet in mellan stolpen och fönstret på kotipizza. Det kan bli otrevligt.
2. Sicken tur att man är vuxen och har slutat testa om fingrar och huvud ryms in på konstiga ställen. För att inte tala om att man slutat testa det där med tungan på kalla föremål på vintern.

2 kommentarer:

Mia sa...

OMG OMG!!! Det tar sjukt i mej när jag inser lilla flickans panik då hon märker att hon fastnat.

P.s trots min mogna ålder försökte jag sticka in mitt pekfinger i en trdgårdsspade och fastnade. Så det händer även den bäste. :)

Lina sa...

Du borde ha lärt dig att int sticka in fingrar, händer, fötter, huvuden eller dylikt i små hål. Och där med basta!