lördag 11 september 2010

Ekorosk i mitt hjärta

Jag äääälskar att vara till Ekorosk. Det är fullständligt underbart att få göra sig av med skräp som annars fyller skåpen. Och i och med att man samtidigt rensar upp där blir det ju dubbelnjutning. Först när man rensar och sedan när man får slänga sitt skräp i stora blåa kontainrar.

Bästa med stället är gubbarna som jobbar där och som hjälper en att sortera rätt. Och många gubbar är det. Och de är överallt så det finns hela tiden någon att fråga. Vilket betyder att jag inte heller behöver vara nervös att någon dum människa ska stoppa fel sak i fel kontainer.

Sämst med stället är att det är så opraktiskt att köra därifrån. Hamnar man bakom en bil som har släpvagnen full med skräp får man gott vänta tills de tömt färdigt innan man kan köra iväg.



Jag älskar också att lämna in böcker på biblioteket och att ta det sista ur förpackingar. Tror ni jag behöver vara orolig?

7 kommentarer:

Erika sa...

Svar: Ja.
Men orolig är ju ditt mellannamn ;)

Mia sa...

Svar: Ja. Borde du fundera över din tidsanvändning på olika teckningar o.dyl.?!

Anonym sa...

Verkligt fin, detaljerad bild. Jag saknar dock info om var man slänger tomma målburkar o. dyl. och glas, var gör man sig av med det? Inte metall, inte deponi och verkligen inte energi. Glödlampor? energisparlampor? Komplettera bilden är du snäll. Det vore en välgärning för hela Ekorosk-området.
h Sorterarn

Lina sa...

Tomma målburkar ska i en av de där små roskisarna. De gråa. Glödlampor ska ju sorteras med metall. Energilampor har jag ingen aning om. Glas fanns nära utgången.

Men som du ser på bilden finns där jättemånga ekoroskgubbar som hjälper dig. Du behöver inte frukta! Kör in dit du bara och sen sköter de resten.

Lina sa...

Mia och Erika: Jag blir orolig att ni tycker jag borde vara orolig. Suck!

Naja sa...

No no, ingen orsak att oroa dig! Tror det är sukuvika, Ekorosk och dylika är himmelen för andra jag känner också. Och dagen är helt räddad då min deodorant tar slut och jag får börja med den nya (som jag har i skåpet, se:
http://www.najanavigerar.ratata.fi/post/180340/
:)

Lina sa...

Skönt att höra! Nu får jag hitta på något annat att oroa mig för istället.