torsdag 2 september 2010

Jag, en klenis

Ha spelat fyra mål 4 lektioner (4 för symmetrins skull) denna vecka. På lärarspråk betyder det att jag varit "uppkastare". På lärarspråk betyder det att jag böjt mig efter bollen otaaaliga gånger. Och det betyder sin tur att jag har sjukt sjuka lår och bakdel. Jag är så klen!

Förutom sjuk baksida älskar jag spelet. På denna skola har jag dock stött på ett stort problem. De springer nämligen åt FEL håll. Före jag berättar hur de felar kan vi köra ett litet test. Efter man slått iväg bollen, åt vilket håll springer man då? Höger = motsols eller vänster = medsols?

Och snälla, ni kan väl svara, det blir så pinsamt om man ställer frågor och ingen reagerar.

6 kommentarer:

Frankie sa...

höger dvs motsols sku jag säga!

Du kan förresten skaffa en trendig step-up maskin via ostos kanava för o träna särtmusklerna!

Lina sa...

Jag är för lat för step-up maskiner. Tror du det funkar med en sån där som man fäster på musklerna, trycker på on och så skakar det en i form samtidigt som man t.ex. bloggar?

Anonym sa...

motsols skulle jag oxå säga. Men i brännboll springer man kanske medsols till första boet??

ylva

Min pysselverkstad sa...

MOTSOLS förstås! Det vet väl alla!

Mia sa...

Jag instämmer med de andra. MEN kanske det är endast "i stan" som det är rätt håll ??

Jean sa...

I Kållby sprang man medsols.
Utgår från att medsols är samma som clockwise.
Annars finns det ju risk att de som springer in krockar med den som slår/de som står i kö för att slå.