fredag 24 september 2010

Mina ögon blöööööder!

Såg just en granne som slängde en hel kattlåda med kattsand (och förmodligen kattkakka och -kiss) rakt i roskisen på gården. Ingen påse runt eländet så långt ögat kunde nå.

"Vad gör du din idiot!? Sortera för Guds skull människa. Tänk på dina framtida barn och barnbarnsbarn som skall leva i en värld full med osoterade roskisar med kattsand".....sa jag naturligtvis inte!

Men jag tänkte det och tyckte riktigt riktigt illa om människan i fråga. Så där fick hon sig minsann.

3 kommentarer:

Mia sa...

Att folk svälter i världen ter sej som ett mindre problem efter att jag läst detta.

Lina sa...

Eller huur! Visst försto du att hon slängde HELA lådan oxå. Med sand och allt.

Jag har lärt mig på ekorosk att om man slänger en roskis utan att knyta fast den ordentligt så att allt skräp kommer ut i stora roskisen så blir det jättestora problem när skräpet sedan kommer dit!

Fatta vad grannen nu har ställt till med! Jag får ont i magen.

Mia sa...

Jag tycker seriöst att du borde ringa ekorosk, alternativt polisen!

P.s Det gör ont i mej oxå.