lördag 1 maj 2010

Mumin? Don't think so

I vårt prisma har de sålt såna där folieballonger vappen till ära. Först var det några enstaka stackare längs med en hylla men ju närmare vappen vi kommit desto fler har de blivit och de har liksom sökt sig ut till mitten av korridoren. Jag svettas redan vid tanken på alla småbarnsföräldrar som skall sick-sacka sig igenom eländet med ungar som slänger sig efter ballongerna
"FårjagFårjagFårjagFårjagFårjagFårjagEnBALLOOOOOOOOOONG!".

Jag skulle inte vilja byta. Istället har jag lugnt (nåja, så lugn man kan vara om man väljer att trängas dagen före första maj med alla andra hysterishoppare) och tacksamt hastat förbi ballongerna.

Men det var egentligen inte det jag skulle säga. Utan: vid kassan skymtade jag på jättelångt håll en av dessa stackare som fastnat i ballongnätet och således stod där med en jätte-onödig-ballong-som-ungen-bara-måste-ha. (Lärdom: man kan inte vara diskret med en heliumballong!). Och vad skådar mitt norra öga om inte en parodi på Mumin. Ni som har sett den vet att det minsann är en sad excuse för en Mumin-ballong!!!

Nu har jag sökt med ljus och lykta efter en bild på eländet men inte hittat därför får ni hålla till godo med min egen tolkning.

Det ser ju ut som att Mumin håller på att storkna!

4 kommentarer:

Mia sa...

Liknade den lite mumin-ballongen som Valter fick från Marknaden? För den va ju urusel!

Lina sa...

Precis samma. Bara större.

Mia sa...

Fast Valter vet ju inte skillnad på fake-Mumin och riktig mumin så det fick så lov att gå detta år. Nästa år blir det annat!
Tycker synd om alla föräldrar som fastnar i ballongträsket på Prisma.

Askungen sa...

Mumin???? Jag trodde det var Barbapappa. (i svart-vitt)