torsdag 20 maj 2010

Nytt besök hos sömmerskan

Idag igen tittade vi in hos sömmerskan för att prova klänningen som sömmerskan undrade varför jag köpt. Och ännu en gång försökte hon släta till min klänning som inte SKA falla rakt, utan ha lite "lager på lager" och draperingar. Suck. Varje gång. Varje gång. När ska människan fatta?
Första besöket
Sömmerskan: Man får ju släta till de här lite sen så det faller bättre.
Jag: Nej, det ska se ut så här.
Sömmerskan: Jaja, de ska va så där. (och låtsas som om hon är helt med på det, trots att hon inners inne skakar på huvudet och tänker "Ska människan gifta sej i denna kreation?")

Andra besöket.
Sömmerskan: Ja, ja vet inte hur vi riktit ska få det här slätt. (samtidigt som hon frenetiskt försöker platta till hela klänningen)
Jag: Nej, det ska vara så där, säger jag igen med en irriterad ton.
Hon: Jaja, de ska ju vara så där.

Tredje besöket (idag)
Sömmerskan: Ja, det börjar väl så småningom vara klart då. Det enda är ju de här som skrynklar till sej så här (och återigen är hon där med handen och pajjar och pajjar till tyget)
Jag: Men för guds skull kära tant, det ska VARA så där! Det är ju det som gör själva klänningen!
(eller åtm. den sista meningen sa jag åt henne, i vänlig ton förstås, som den vänliga person jag är)

Jag önskar att jag hade lite mera gaist i mej och verkligen kunde (på riktit) säga till på skarpen såna här gånger. Och när folk går före mej i kö osv.

Vågar ni säga till på skrapen åt personen som förtjänar det?! Är det bara jag som är en mespropp?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också en mespropp. Kommer alltid på i efterhand vad jag borde ha sagt.

Andra gånger brukar jag planera utskällningar. Jag tror mig veta hur en person (elak) ska reagera och så svarar jag nåt riktigt snärtigt och fräckt tillbaka. Sen är den dumma personen inte alls elak åt mej och allt jag planerat går i stöpet. Snopet.

Den där sömmerskan verkar ju btw ha en vilja av stål.

H

Lina sa...

"De e ju de här skrypplorna här ännu" vill jag minnas att hon sa samtidigt som hon frenetiskt försökte dra ut dem. Eller sa hon månne skrynklor?

Anyways tyckte jag nog du hade lite vass ton när du sa att det ska vara så där. Så du kan nog vara lite nöjd med dig själv.