torsdag 6 maj 2010

Dålig kombo

Att vara skrockfull OCH hypokondrisk är typ den sämsta kombinationen ever. Jag lider dock av denna dåliga kombo.

Jag kunde t.ex. berätta att jag hade sjuk mage i tisdags och trodde min sista stund var kommer. Jag hade ju naturligtvis diagnosen rätt så klar (dvs. bantat ner förslagen till 2-3 rätt så allvarliga åkommor) när jag smått i panik ringde arbetshälsovården. Tanten i andra ändan funderade om det kunde vara blindtarmen eller (håll i er nu) gaser! Hon ordinerade således en prutt-promenad på kvällen. (Fast jag mådde nog bättre direkt jag lagt på telefonen).

Detta kunde jag alltså berätta om det inte vore för min skrock-hypo-kombo. OM jag skulle berätta det och dessutom skoja lite om det kunde det nämligen bli betydligt värre igen. Förstås.

Tackom-å-lovom har jag ju inte berättat om min sjuka mage nu så jag slipper svettas och fundera på vad som komma skall.

Äh...vem lurar jag egentligen. Jag är ju skit nervös ju. Här fullkomligen kastar jag ju utmaningen i ansiktet på ödet. "Kom och ta mig om du kan". Typ. Hur dum får man bli?

Jag raderar det imorgon. Kanske.

1 kommentar:

Mia sa...

Tror nog det var gaser. Du kan slappna av :D