lördag 27 november 2010

Seniortelefon?

Tips på hurudan telefon jag skulle köpa formligen vällde in så jag gjorde pinan kort och for redan samma kväll till butiken. Det blev den billigaste de hade. Inte den snyggaste. Men annars hade den allt jag behöver.

Igår kväll när jag testade den upptäckte jag dock världens största minus. Den låter helt sjukt för mycket!!! Och då har jag på minsta volym som är möjligt. Så nu kommer jag bli irriterad på den varje gång den väcker mig, någon ringer eller jag får meddelande. Suck! Det som telefonen gör allra mest liksom.

Åååååh vad jag är led. Ska det faktiskt vara så där eller är det något fel med den, undrar jag bittert.

Har jag månne köpt en sådan där seniortelefon?

5 kommentarer:

Jean sa...

Inte för att vara elak, men man alltid exakt vad man betalar för. Inte minst med telefoner.

Lina sa...

Men jag betalade ju så lite. Borde jag inte ha fått en med mindre ljud då? Logiskt sett borde det ju vara mycket pengar = mycket ljud, lite pengar = lite ljud.

Anonym sa...

Jag hade en liknande (kanske likadan) som jobbtelefon i somras. Den ringde ganska sällan, jämfört med min egen, så jag e faktiskt inte så säker på saken, men den var nog lite skrikig tror jag. Kan du inte byta signal till nåt mer harmoniskt? Kvack-ljudet till exempel? Eller är det jätte 2000?

Hanna

Lina sa...

Finns jättefå signaler att välja mellan, men valde förstås den som jag tror ska stressa mig minst. Kvack-ljud känns väldigt 2000. Jag är nog modernare än så vill jag tro.

Passelilaine sa...

Jag hade likadan ett par år. Det var inget fel på den. Jag är äldre och hör lite sämre så jag märkte inget konstigt.