onsdag 24 november 2010

Drömmar

Vad drömde ni förra natten?
Detta drömde jag:

Jag, Lina och Kessu-Keke har varit på festival på torget i hemstaden. Där är mycket folk, stämningen är på topp och vi är lite på örat. Då skall vi av någon anledning plötsligt avlägsna oss från platsen. Med bil. Keke sätter sig vid ratten. Precis då hon startar motorn blir vi påkörda. En snubbe, vi kan kalla honom Jarl Andersson, försöker backa ut sin bil och rispar samtidigt hela vänstra sidan på vår bil. Vi stiger ut och är flyförbannade, bankar på hans bil och kräver att han skall stiga ur. Jarl Andersson vägrar, låtsas vara stöddig och vi börjar koka allt mer. Plötsligt har Lina hittat farbror polis och vi försöker förklara hela situationen åt honom. Då syns inte Jarl längre till. Den jävlen har gjort en hit and run. Keke som skulle vara chaufför diskuterar med polisen, hon säger något om att hon satte sig för att köra och för att i nödfall kuna stiga ur bilen. (?)
Farbror polis till Keke: "Du sa i nödfall..varför..jahas", säger polisen och börjar gräva efter nåt i fickan". "Neeeej", utbrister Keke och hamnar att blåsa i polisens alkomätare.

Sedan vaknade jag.

Please do not attempt to analyse this bullshit.

7 kommentarer:

Mia sa...

Och VAR va jag när ni hade roligt?!?!
Tur att du vakna före ni hamna i finkan! :D

Erika sa...

Det har jag också funderat på, har faktiskt ingen aning. Men som tröst kan jag säga, att det var mindre roligt och mera jobbigt.

Anonym sa...

Men vem e Kessu-Keke?

Läs min blogg för relaterad historia...

hanna.ratata.fi

Lina sa...

Kessu-Keke var väl ett smeknamn på Ke som vi provade på ett tag. Vet inte varifrån det kom, och vet inte varför hon behövde ytterligare ett smeknamn men namnet slog aldrig riktigt igenom. Känns ganska bra med facit i hand.

Vad gäller drömmen känner jag mig smickrad att jag fick vara den ansvarsfulla som gick efter polisen och inte dåren som skulle sätta sig full bakom ratten. Tackar och bockar! Synd bara att måsta sätta dit en kompis på det där sättet.

Erika sa...

Och här försöker jag hålla vår vän Ke anonym med ett smeknamn...

Lina sa...

Och så går jag och outar henne med ett namn som är lika tydligt och oanonymt som personskyddssignum. Tyyypis!

Erika sa...

Hehehe :)