torsdag 25 november 2010

Irriterad

Då jag körde till jobbet imorse hann jag bli irriterad på två saker före jag var framme.

För det första har jag ställt bilklockan c. 5 minuter före, för att liksom lura mig själv att tro att jag har mer brått än jag har. (Smart, jag vet!) Så idag när jag i all sköns ro körde till jobbet och trodde att jag lurade mig själv att ha brått (men tog det lugnt eftersom jag trodde jag var lurad) fick jag till min förskräckelse höra på radion att klockan var exakt så mycket som min bilklocka påstod.

Slutsatsen är alltså att bilklockan liksom ställer om sig rätt, hur fel jag än försöker ställa den. Misstänker att klockan och radion på nåt sätt är i maskopi med varandra. Störigt!

Det andra saken jag retade mig på kom i samband med en intervju med två deltagare från Kakola-programmet som Erika rekomenderade för länge sedan. Eftersom jag missat hela serien ville jag lyssna för att få veta vad jag gått miste om. Men det var i princip bockomöjligt att höra vad som sades hur jag än spetsade öronen. Varför? Jo för att på x3m spelar de en bakgrundstrudelutt samtidigt som de intervjuar någon. Störande melodi och störande att inte höra vad som intervjuades. Må hända att det är lite medelålders att störa sig på en sådan sak, men det dritter jag i. Skippa trudelutten och höj volymen på snacket!

Det var allt!

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja men de där med klockan e ju hur frissamt som helst. Så där kan den ju inte hålla på.

Min telefon kan vara likadan. DESSUTOm så vrider den sej BAKÅT så jag tror jag har ännu mer tid än jag i verkligheten har. HUR sjukt som helst och hur SJUKT irriterande som helst.

Lina sa...

Det där låter som en maaardröm.