lördag 6 november 2010

Moster of the year

Igår gömde sig båda syskonbarnen i mitt duschskåp (aka. hissen). När jag "hittade" dem blev de så till sig att de skrek så spegeln nästan sprack. Pedagog som man är försökte jag förklara för dem att man inte kan skrika så där högt.

"För om man ropar så där högt, så hör tanten som bor på andra sidan väggen det genom det där hålet (pekade på "luftcirkulationshålet"). Och hon tycker inte om när barn skriker."

Systerson Treår (snart Fyraår) såg obekymrad ut, men systerson Tvåår darrade lite på läppen och frågade sedan oroligt "Tanten tommer hålet?".

Så nu har jag lyckats skrämma upp killen att tro att om man skriker i badrummet kommer en tant krypande ur ett hål.

Lyckat!

6 kommentarer:

Mia sa...

HAHA. Trodde han de ? :D

Lina sa...

Jepp. Men om nu mamman lärt honom att man spottar ut tandtroll så är det väl inte en omöligt tanke att tanter kommer krypande genom hål?

Mia sa...

Fast de e väl int helt orimlig sak att lära sitt barn ??

Lina sa...

Nä det är viktigt att spotta tandtroll. Och viktigt at inte störa tanter med skrik. Viktigt!

Anonym sa...

Voi stakin! Int kan det vara lätt med en moster som skrämmer en så där!

hanna

Lina sa...

Nej, det är säkert riktigt riktigt traumatiskt. Hädan efter ska jag bara prata om nallebjörnar och blomsterängar.