fredag 26 november 2010

Inatt jag drömde

Efter Erkki frågade här om dagen vad vi drömt så kan jag berätta nattens dröm (eftersom jag inte kommit ihåg vad jag drömt de senaste nätterna)
Inatt drömde jag alltså att jag var gravid. Till min förskräckelse. Trots att jag visste att jag var gravid så drack jag en stor cider. Fick sjukt i magen och åkte in till sjukhuset. Där en läkare undersökte mej med ultraljud och samtidigt så kom det upp på en skärm allt vad jag hade ätit. -Kaffe, bröd, nånting jag inte kommer ihåg och tillsist stod det ÖL. Läkaren blev flyförbannad på mej och menade " inte konstit att du får sjukmage när du druckit kaffe och ätit bröd" Inte ett ORD om ölen. Samtidigt som han ropade åt mej försökte jag försvara mej med att jag brukar bara dricka en liten cider. Fast han inte ens brydde sej om ölen. Alltså en LITEN cider, Inget mer! Så nobelt av mej.

2 kommentarer:

Lina sa...

Själv drömde jag att Herr Gynekolog sa att jag ska få en 7 kgs bebis. Kändes inte helt okej. Frågade om det faktiskt går att trycka ut en sådan klimp och han svarade att man iaf måste försöka.

Skulle inte tro det!

Anonym sa...

Oj ni får int skriva så här roliga inlägg när jag har rethosta. Det är jobbigt att hålla igen liksom. Ert fel om jag får fel!

hanna.ratata.fi