fredag 26 november 2010

Jag avskyr dåliga köer! Värst är det på posten där systemet helt går emot mina principer. Men värre är det på ställen där det finns ett bra system men folk inte förstår sig på det.

På ikea förra helgen ställde jag mig i en kö till wc:n. Direkt man kom in till höger hade en kö börjat bildas. Där ställde jag mig. Till vänster stod dock en ensam själ och såg lite stressad ut. Utgick från att hon väntade på en kompis som tog längre tid på sig. Men det visade sig att jag hade fel för mitt i allt frågade kvinnan framför mig (som visade sig vara hennes kompis) om hon inte också behövde på wc.

Och visst behövde hon de.

Så kompisen frågade pånytt varför hon stod där varpå hon svarade "Varför skulle jag inte kunna stå här"!

Och det är ju klart. Varför skulle just HON stå i kö bara för att alla andra gör det. Det är ju klart att alla andra ändå skall förstå att hon minsann också är påväg på wc.

Såklart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

SANT! Usch köer är äckliga. Inte för väntandets skull, men för pejlandets och smygandets. Hatar när folk försöker fuska. Det ska va RÄTTVISA!

Lina sa...

Mera rättvisa i köerna helt enkelt. Och kanske en karta som skulle informera samtliga hur man köar på just det stället. Det skulle iaf göra mig lycklig.