söndag 17 oktober 2010

Stereotyper

Bara så att ingen ska tro att Mr T bara gör typiskt manligt arbete (typ byter däck) och att jag sköter det kvinnliga arbetet i vårt hushåll, så kan jag meddela att denna syn mötte mig när jag kom hem igår.


En dryg timme senare fick jag dessutom smaka på dessa.

Det är alltså bröd.

Gott var det dessutom. Inte illa pinkat av finnen.

Nu känns det nästan som att jag egentligen borde lära mig byta däck. Men det har jag helt enkelt ingen lust med. Det är mycket enklare så här! Således är det än så länge bara Mr T som vågar sig utanför stereotyperna.

Ps. Vänligen kom ihåg att jag inte kan rita hår. Mr T har således inte så där ful frisyr. Sicken tur.

2 kommentarer:

Mia sa...

Tur att du skrev ut att de va bröd. Och tycker det klingar lite negativt med "finnen". Känns lite otrevligt när han nu har stått i köket och bakat bröd hela dagen.

Lina sa...

Men finne är han oberoende om han bakar eller ej. Inget negativt med det.