fredag 8 oktober 2010

På tal om räkningar

Ponera att jag har en räkning som kommer med två månaders mellanrum. Ponera att jag har en viss studierabatt på denna räkning. Ponera att jag slutat studera för närmare 3 år sedan. Ponera att jag med två månaders mellanrum funderar om det är rätt eller fel att fortsätta betala denna räkning eller om det vore mera rätt att meddela till räkningsavsändaren att jag numera är en "vanlig" människa.

Om vi skulle ponera allt detta.

Hur bad är det? På en skala från 1-10.


Ps. Ponera att jag har jättedåligt samvete för det också!

2 kommentarer:

Mia sa...

Beroende på hur nitisk den som sänder räkningarna, så är det väl fullt möjligt att du kan krävas på hela summan i de månader du ljugit. Alternativt blir det fängelse, eller samhällstjänst. Mer än så tror jag inte det blir. Så jag säger 8 på en skala 1-10

Lina sa...

Det börjar kännas som att jag ska ringa ett samtal på måndag.