måndag 25 oktober 2010

Reflektioner kring leggings

Varje vinter då det blir kallt brukar jag dra på mig tighta leggings från Lindex för att hålla mig varm. Denna vinter kom jag på att man inte måste köpa så tighta leggings utan man kan unna sig lite extra utrymme runt benen.

Glad i hågen gick jag därför och köpe ett par leggings storlek M.

Glad i hågen gick jag hem och drog på mig ett par leggings storlek M.

Mycket mindre glad i hågen märkte jag dock att de va minst lika tighta som mina sedvanliga S-leggings och till och med ännu tightare än mina sedvanliga S runt vristerna. Och med tight menar jag så tight att det känns som att blodet inte slipper att flöda till fötterna.

SKA DET FAKTISKT VARA SÅ?

En klenis som jag ska väl kunna ha ett par leggings i storlek M och fortfarande ha kvar känseln i fötterna. Eller hur?

För den som funderar kan jag meddela att leggingsen nog var större på ett sätt. Nämligen på längden! Därför tycker jag att det skulle vara väääldigt intressant att se hur en sån person ser ut, som de leggingsena är gjorda för.

Paint-bild coming up!

4 kommentarer:

Mia sa...

Men hur är detta möjligt ? Isåfall borde ju jag köpa XXL i strumpbyxor. Dra på dej dem och gå in till lindex och fråga dem OM det faktiskt sak vara så där!? I dare u.

Lina sa...

Oj vad jag sku vila vara så modig!

Nyfiken på.... sa...

Ta med dig Mr T och be honom ta bild av spektaklet och sätt upp bilden här!
...om du vågar! :)

Lina sa...

Om jag skulle våga mig dit med för smala och långa leggings så skulle jag definitivt ta med en fotograf.

Men jag vågar nog int.