söndag 3 oktober 2010

Kärlek

Två gånger denna vecka har jag tvingats bevittna något som fått mig att rodna inombords och frusipikkona att frodas på amarna.

Jag och Mr T har ofrivilligt blivit vittne till två olika (väldigt unga) par vid två olika tillfällen som ömt stått och hållit om varandra på öppen gata. Alltså inte bara kramats. Utan hållit om varandra like there was no tomorrow.

Det pinsamma i situationerna är liksom det att de inte pratar med varandra över huvudtaget, istället är det en typ av tyst och stillsam parningsdans. På öppen gata liksom. Och att det pågår väldigt, väldigt länge.

Extra pinsamt blir det ju då parets kompisar dessutom står avundsjukt och tittar på. På öppen gata. Gaah! Piiinsamt.


Vet ni vad jag pratar om?

Skulle vilja påstå att fenomenet är vanligast i åldersgrupperna 13-16. Rätta mig om jag har fel.

2 kommentarer:

Naja sa...

Usch. Jag satt en gång bio brevid ett sådant här par. De "höll på" hela filmen igenom och jag kunde inte fokusera på ngt annat än att inte fokusera på var på/i henne hans hand befann sig. Så otroligt obekvämt hela allting. Borde vara bötesbelagt.

Lina sa...

Ja men visst är det obekvämt. Hångel och kramar hör hemma hemma. Basta!