söndag 10 oktober 2010

Er väntan är slut, mina vänner

Jag förstår att ni legat sömnlösa om nätterna nu (och det blir ju ett antal av dem) och undrat och undrat hur det gick för mej hos tandläkaren. Jag ber om ursäkt för att jag tog tid på mej. Här kommer svaret.

Det svarta hålet var ett hål. Och resten verkade bra. Förutom att jag fick skäll för att jag inte använder tandtråd. Gör ni det? Är det JAG som är ovanlig? Jag har nu således börjat med detta fritidsintresse och undrar hur länge man måste hålla på? Och min stora undran gällande tandtrådande är: Hur kan skräp komma bort därifrån fast man bara drar tråden fram och tillbaka där mellan tänderna? Eller har jag fel teknik? Många frågor här.

P.s Jag blev lagd i kö nr.1 UTAN att muta honom. Men jag gick dit i arbetskläder.. kanske man har förtur då? Eller så var mitt hål så pass rutit att han ansåg det akut.

P.s 2 Ett i världhistoriens viktigaste och intressantaste blogginlägg det här.

3 kommentarer:

Lina sa...

Ja det där med tandtråd är ett gissel. Vi hade nyligen köpt en variant som delade sig hela tiden och vi fick små trådar som fastande mellan tänderna och som var omöjliga att få bort.

Jag har fått tydliga instruktioner av en tandhygienist hur man ska tråda, så om du vill kan jag ordna kurs.

Anonym sa...

OJ nej Mia använder du int tandtråd! jamen de e ju så viktigt att vi nuförtiden skickar stora hjälpsändningar med tandtråd till afrika.

Keese

Mia sa...

Jag har börjat nu. Känns det bättre? De är ena lyckostar där borta i Afrika!