onsdag 27 oktober 2010

I butiken del 2

Idag hade jag en riktig helylle mommo framför mig i butikskön. Hon var lite krokig, hade grått permanentkrull och basker. På bandet plockade hon upp naturelljoghurt, bröd och (håll i er nu!) en corona öl!

Håll med om att det är stentufft av en 70plussare att dricka corona öl PÅ EN ONSDAG! Jag önskar att jag blir som hon när jag blir stor. Måst bara lära mig tycka om öl först.

PS. Det är inte så att jag är fixerad vid vad personer i kön framför mig köper. Jag tycker bara att det är mycket intressant.

2 kommentarer:

Mia sa...

Eller sen var hon förutseende (läs:veckans enda butiksbesök) och hon dricker den alltså på lördan. ELler på freda efter en stresig vecka ;)

Lina sa...

Men snälla förstör inte min illusion av krutgumman.

Dessutom tror jag inte hon a)har stressiga veckor och b) klarar sig på en halv lite joghurt till fredag.