söndag 29 augusti 2010

The one om Utmaningen

Tack Naja för nomineringen! Här kommer tre högst onödiga faktan om mej.

1.En period i mitt liv kunde jag inte dricka ur ett glas före jag hade blåst en gång i det först. Tanken här var att jag skulla blåsa ut eventuellt damm som sökt sig in i glaset. (Detta måste även göras med glas som kom direkt ur diskmaskinen) Denna period är över och jag lever ett nästintill normalt liv nu.

2..Jag älskar att göra upp listor. Denna förkärlek kanske jag nämnt om tidigare (?). Det finns ingen egentlig mening med dessa listor heller för det händer mycket sällan att jag får checka av dem. Listorna görs väl mer i syfte att försöka få nån klarhet i mitt huvud över alla tuuusen saker jag borde få gjort. Det här intresset började i unga år där första saken på listan på morgonen var -Stig upp. -Borsta tänderna. osv.

3. Mitt första sommarjobb var på gravgården och jag (och syster ) tog sådan stolthet i att rensa buskage och grusgångar att vi tvingde vår mor att komma och inspektera vårt jobb på kvällarna. Seriöst.
(I olikhet med min syster så funderade jag inte alls om jag var lika död som de runtom mej på jobbet. Även om detta arbete även var mycket tyst. Tror ingen heller anställde mej av sympati. Ett visst självförtroende har jag ändå!)

Nu väntar vi ännu på Erikas faktan om sej själv!

3 kommentarer:

Lina sa...

1. Gällde det inte bestick också?

2. 7.00 Stig upp. 7.05 Gå på wc. 7.10 Ät morgonmål.... Tänk va man liksom ställde åt sig förr. Hur man klarar av de där stegen nu för tiden utan lista är en gåta.

3. Jag minns framför allt område med rosbuskar som vi rensade like there was no tomorrow, det tog ju dessutom hela dagen. Men ack vilken stolthet!

Naja sa...

Roliga faktan :) !
Gjorde du listorna kvällen före? Och stod det i såfall som en av de sista punkterna att du ska skriva lista för dagen efter?

Mia sa...

Lina: Jo, det gällde om bestick oxå men dem "putsade" jag genom att fila dem lite mot tröjärmen (tröjärm= no basillusker) men jag tänkte detta var lite föör mycket att dela med mej.
Vadå förr i tiden? Jag SKRIVER ju fortfarande listor!

Naja: Naturligtvis. Du tänker alldeles rätt. Min lista för imorgon börjar igen med 1. Stig upp, men sen tokar jag till det så pass att jag skrivit 2.Ät morgonmål FÖRE jag skrivit 3.Klä på dej. Wild.