måndag 16 augusti 2010

Intressebevakaren

Igår frågade gubben men löständerna av mig ifall jag har bil. Min första tanke var att oj nej, kanske han vill att jag skall agera taxichaufför, som tur hade jag fel. Guuben konstaterade att det finns åtminstone en ledig bilplats på innergården och att jag ju givetvis borde få den om den står oanvänd. Han skulle ta sig ett snack med hubabbafra och med lablatot (svårt att urskilja en del av orden han säger). Jag tyckte det lät bra.

Idag informerade han mig att han pratat med den ena grannen och att för denne var det ok, men att han ännu skall höra sig med en annan som är medlem i husets johtokunta (eftersom jag inte kände till personen), men dessa är på resa nu, men väntas tillbaka ikväll eller imorgon (I tell you, han håller koll).

Om han kirrar bilplatsen åt mig tycker jag att han kunde bli anställd av Vasa stad som intressebevakare, eller åtminstone kunde de ge honom en medalj med den texten på.

2 kommentarer:

Lina sa...

Härlig gubbe och härligt med bilplats.

Mia sa...

Han har verkligen stenkoll på grannarna! :D