måndag 2 augusti 2010

Back from Riga

Vi har återvänt från vår honeymoon och nu vet jag mera om Riga-Lettland.
1. Många lettiska kvinnor dissar bh och låter allt hänga fritt. Ingen vacker syn kan jag tala om.
2. Letter kan sticka sockor som de säljer i var och varannat gathörn, så oxå bärnsten. (Även om jag misstänker at de inte stickar dem!)
3. I Riga/Lettland använder man tydligen mycket dill. På alla passande och opassande ställen. I matsammanhang that is.
4. Om man är ute sent på kvällen så kan man vraka och välja mellan kvinnor som säljer olika tjänster. Lättklädda sådana.

In alles en MYCKET bra resa. Bäst av allt (förutom hotellfrukosten, som vinner, LÄTT) var gamla stan med deras Jugend byggnader. Riga var inte alls dystert och ryssinspirerat som jag hade tänkt.

P.s Såg inte någon pickpocket. Lite besviken, då jag ändå höll krampaktigt i min handväska genast vi steg utanför hotellet!

P.s2 Att landa i ett stormigt Tammerfors är inte att rekommendera för flygrädda. Nästa gång flyger jag med större plan och högre promillegrad i blodet.

3 kommentarer:

Väldoftande, äntligen! sa...

Du glömde nämna att Riga Tax-free är ett välutrustat ställe. Där finns t.o.m. Hugo Boss Number One! Hurraaa!!

Lina sa...

Vi vill ju se bilder också!

Erika sa...

Ni verkar ha haft en trevlig och lärorik resa :) KOmplettera med bilder så är reseskildringen pööörfekt!