lördag 28 augusti 2010

Mia och Erika ni är utmanade

Naja gav oss en så fin nominering här om dagen. Eftersom vi är tre som skriver tänkte jag att vi kunde dela på utmaningen och skriva 3 fakta om oss på var. Hur någon kommer på 7 spännande saker om sig själv är en gåta för mig. Jag har filat på mina tre i dagarna tre.

Jag utmanar således mina medskribenter och vill föregå med gott exempel så här kommer tre fakta om mig.

1. Jag mår illa av folk som inte sortera sitt skräp och kan retar upp mig något enormt på folk som kastar fel saker i fel tunna i husets gemensamma roskisinsamling. Jag menar styrox i kartonglådan! Hur tänker folk.

2. Jag är olidligt pedantisk när det kommer till att hyvla ost och ta smör ur smörpaketet. Slalombackar på osten ger mig nippror och att gräva i smörpaketet sticker i ögonen. Rakt och fint är ledorden när det kommer till dessa råvaror. Som tur är delar mannen mitt "intresse".

3. För flera år sedan jobbade jag en sommar som städare på ett hem för utvecklingsstörda. Det var mycket tyst och ensamt arbete som gav mycket tid åt att fundera. Och jag är dessutom en grubblare av rang. Det gick till och med så långt att jag började fundera om det kunde vara så att jag egentligen själv också var utvecklingsstörd och fått jobbet pga. sympatier och att jag egentligen var en av klienterna.

Det om mig. Leta koma nu bara, Erika och Mia!

6 kommentarer:

Erika sa...

Haha! :D
Nr. 3 var ny info för mig, trots att det inte överraskar mig att du funderat i de banorna!

Det här var ju jättesvårt ju om man är en så tråkig person som jag, måste nog tänka till ordenligt nu, det kan ta ett tag.

Mia sa...

HAHA: 3an var ny även för mej!!
Ska fila på mina i dagarna fina (eller fyra).

Lina sa...

På riktigt? Hur kan ni ha missat det? Tycker mig minnas att jag tog upp min oro med någon. Kanske det var med Ke?

Naja sa...

Mycket intressanta punkter måste jag säga! Roligt att komma tillbaka efter flera dagars internet-paus och läsa hard core fakta om er :)
Jag trodde att jag var smör och ost pedant men jag är rädd du är ännu värre. Men bra tvåa blir jag helt säkert!

Lina sa...

Roligt med människor som förstår vikten av att hållsa snyggt på osten och i smörpaketet. Det är ju så viktigt!

ke sa...

Lina in a nutshell :) haha