lördag 14 augusti 2010

Hittills i Vasa


Jag har packat upp lådor.


Jag har hängt upp gardiner, som är helt fel för sovalkoven och de smala höga fönstren som ni ser. Men ifall ni hör mig säga att jag tänker köpa nya, ljuger jag högst antagligen.


Jag har konstaterat att klädskåpet är för litet.

Jag har även blivit kompis med några av grannarna. Tyvärr inga foton på dem :( Gamla farbrorn med löständerna informerade mig om att jag inte skall låna pengar åt Leila, det är en av husets regler! Farbrorn kommer för övrigt snart att ha full koll på mina göromål, han sitter där på gården och slänger ur sig kommentarer som "töihinkö sinä lähdet?" och "jaa, sitä ollaan käyty vähän ostoksilla".
Jag har också kollat upp Vaasa blodtjänst öppethållningstider, för att nästa dag ha halva huvet fullt med snor. Blodgivningen får vänta tills vidare.

Jag har bestämt träff med Lady Lines specialrådgivare för att snacka tjänster de erbjuder och de höga priserna. Det kommer säkert att sluta med att jag skriver avtal och ångrar mig efteråt. Saknar Jakobstads Sportis.
Jag har simmat i 50-meters bassängen vilken är rätt nice!
Eftersom ni är så intresserade kan jag berätta att jag nu tänker ta en svängom med dammsugaren, korka vinflaskan (alternativt i annan ordningsföljd) och fundera vem i Vasa jag möjligtvis kunde trakassera denna lördag kväll. I värsta fall blir det Makuuni.

4 kommentarer:

Mia sa...

Det ser ju fint ut!!

Lina sa...

Roligt att se hur du har det! Såg mysigt ut, allt utom första bilden. Hoppas du hittade någon att trakassera och att vinet smakade.

Lina sa...

Äsch det där med att trakassera lät ju otrevligt förresten. Jag menade att jag hoppas du hittar någon som får njuta av ditt sällskap.

Anonym sa...

Vad fint du har gjort i ditt nya hem Erika. Kom hem snart, saknas här!!

ylva