lördag 28 augusti 2010

Lukter

Erika klagade på sin otur att bli sjuk när vi ska ha vår traditionella kräftskiva. Och DET är en verklig osis!! Själv tänkte jag också passa på att klaga, om än över mer triviala saker än sjukdomar men dock nåt såå otrevligt.
Ni vet när man går i butiken och handlar och det plötsligt börjar sticka en i näsan och så kommer en person gående förbi som har en luktradie på 5m. Det hände idag. Jag har så väldigt svårt med lukter av det stinkande slaget att jag omedelbums lägger lock för både näsa och mun OCH öron för att värja mej. Jag fick snabbt fart på benen idag för att komma från lukt-eländet och snabbade mej iväg till kassan när jag väl var färdig handlad. Tror ni inte att stinky kommer bakom mej i kön. Jodå. Jag kippade efter andan mellan varven och förbannade slöa kassabiträden. Jag övervägde att släng en deo i tantens korg!!

3 kommentarer:

Lina sa...

Detta hände mig senast idag. Då var det en tant som luktade lite för starkt av svett och en gubbe som luktade både svett och urin. Det senare var väldigt, väldigt tragskt!

Mia sa...

Det är heller inte helt trevligt när dessa kombinationer finns på en person man ska spendera en god stund tillsammans med, i ett litet rum.

Lina sa...

I hear you!