lördag 21 augusti 2010

Min spindelhistoria

Både Erika och Mia har berättat om äckliga spindelincidenter och nu är det min tur.

Hittade just Finlands största spindel på vår balkong. Jag överdriver inte. Stor som en 20c åtminstone och det värsta var den stora ballonggrejen på "bakkroppen" och att det prasslade lite då den rörde sig längs väggen. Jag tog ju naturligtvis livet av monstret med moppen (förstås!) och ur ballonggrejen kom en äcklig sörja som liknade fiskrom. FISKROM!

Egentligen är jag inte så värst rädd för spindlar, men den här gav mig mardrömmar flera nätter framåt. Huuua!

6 kommentarer:

Vedhandlarn sa...

Jag har massor av just den sorten bland mina vedklabbar! Välkommen och bekanta dig! :)

Lina sa...

Nej huua!

Anonym sa...

blää,satt och ät då jag läste inlägget och tappade aptiten. Fy för spindlar.

ylva

Lina sa...

Oj nej! Förlåt! De va int meningen.

Erika sa...

Alltsååå. Jag lekte ju biolog en gång och tog bort den där äggsäcken från en spindelrygg och kollade innehållet med förstoringsglas (and no, I'm not a geek). I den påsen fanns inte ägg, utan minispindlar som hade färgen av kokta räkor. DET var frukstansvärt vidrigt!

Lina sa...

My oh my vad impad jag blir Erkki! Och samtidigt harma att jag int kom på samma sak själv. Nästa gång...