söndag 29 augusti 2010

Fack you right back

Det var nån grej om att man skulle berätta 7 fakta om sig själv. Lina kom på idén att vi skulle dela på det hela, hon har berättat 3, Mia har berättat 3, då lämnar det väl 1 stycke fakta åt mig?
Jag känner mig snäll, så ni får två.

1. Jag tror inte jag använde skolans toaletter under de 3 (kanske till och med 4) första skolåren. Det var inte frågan om att jag skulle ha tyckt att det var nasty, jag behövde helt enkelt inte kissa under skoltid. Jag hade nog lågstadiets största urinblåsa.

2. När jag var liten och skulle förklara något ur en vampyrfilm åt mina föräldrar och min bror (ja, jag hade fått titta på en k-15 film) kom jag inte på ordet vampyr. Istället var jag kreativ och kallade dem späckhuggare istället. Detta får jag höra om ännu idag.

4 kommentarer:

Lina sa...

Lite fusk eftersom jag tänkt vi skulle bjussa på två extra och skriva 9 tillsammans. Men låt gå för två då. Jag är sjukt impad av din kissblåsa, men undrar om det ändå inte hade något att göra med att wcn i lågstadiet var på utsidan och nere i en källare där det var fuktigt och kallt? Snacka om att bädda för mobbning!

Erika sa...

Ja minns inte att det skulle ha varit fuktigt och kallt. I och för sig spenderade jag ju inte så mycket tid där heller, bara då nån behövde sällskap. Pågick det mobbning i vessan?

Lina sa...

Jag, som är född med exeptionellt liten pissblåsa, vet att det var fuktigt och kallt där. Man lärde sig minsann att kisa sanbbt där.

Såg aldrig någon mobbning där, men man kan ju tänka sig att en källare dit inga vuxna kommer skulle vara poppis för mobbare. Jag bara spekulerar.

Naja sa...

Ni blogspot-bloggare hänger helt tydligt inte helt med i de svenskfinländska bloggnomineringarna. Frikostigt med två fakta trots att reglerna skulle ha godkänt också en.
Jag kan skriva under på punkt 1, trots att jag inte delar orsaken. Min orsak var att jag vägrade att uträtta behov i sällskap av andra, inte ens kompisar som envisades med att tränga in sig i de minsta wc-bås.