onsdag 19 januari 2011

Värdelös isglass

Häromdagen hittade jag de här (se bild nedan) på allas vårt HH och slog till. Att ha ett äss i rockärmen är aldrig illa när man har en trotsig 2-åring i huset. Så igår eftermiddag när sonen trilskades fick ta till mitt äss = muta = isglass. (Muta = good parenthood). Sen när jag väl skulle ta dem ur frysen och bjussa honom, så kom inte den förbaskade isglassen loss alls utan endast pinnen lossnade. Så där stod jag med en pinne i handen och en gråtande 2-åring. Gaah! Frustration gånger hundra!!!!



Kunde de inte ha lagt med en bruksanvisning om det en gång ska vara svårare än att 1.Blanda saft 2.Hälla i facken 3.Lägga i frysen.

7 kommentarer:

Lina sa...

Men äsch då, ska de faktiskt vara så där svårt. Kanske du måst värma lite runt glassen före du rycker ut den?

Mia sa...

Men jag gjorde de! De lyckades inte.

Lina sa...

Eller så tar du en Ville Vallton som jag ser i inlägget under att ni också har.

Mia sa...

De ante mej att nån skulle komma med det förslaget :) Men isglass å Ville e ju en helt annan sak. Men tack för tipset!

Mr.T sa...

Om du sku smörja glassformarna före ? :D

Frankie sa...

*Antecknar metoden för eventuellt framtida behov*

Mia sa...

Bra, Frank!