lördag 22 januari 2011

Gurka

Här i veckan var Mia på lunchbesök hos mig. Med sig hade hon en gurka eftersom hon felaktigt trodde att vi inte skulle ha det. Hur som haver skar hon upp gurkan till sin smöggi och allt var frid och fröjd.

Tills Mr T kom hem och hittade denna på köksbänken.


Efter noggrant övervägande kom vi fram till att det måste vara ändan som hon skurit bort och ämnat kasta! Rätta oss om vi har fel Mia.

Mr T (aka Slaskhinken) blev förskräckt över slöseriet och åt således upp allt utom denna kant.



PS. Det är förövrigt Mr T som tagit bilderna (därav linjalen!) och önskat jag skulle skriva detta inlägg.
PPS. Han önskade däremot inte att bli kallad Slaskhinken. Där tog jag mig en viss konstnärlig frihet.

8 kommentarer:

Mia sa...

Ni antog fel. Jag skar upp den biten eftersom jag tänkte äta upp hela den. Men sen kom av mej och alltså glömde den på er diskbänk. Så de så.
Jag e väl inte HELT tokig.

Lina sa...

Äsch att vi hade fel. Det är så mycket roligare att ha rätt.

Frankie sa...

Haha! Ni är för roliga!

Mr.T sa...

Slaskhinken.. bah! Återvinningsunder more like!

Lina sa...

Tomejtou tomaatou!

Anonym sa...

Har följt med era inlägg nu det senaste dygnet. Och jag tycker jag måste ta Mr T i försvar. Enligt god internetsed får man inte ge skällsord åt folk. :)
OCH
Mr T har ju ett ekologiskt och sunt tankesätt. Så han förtjänar att inte bli kallad slaskhinken. Ni andra kunde kanske kallas för slöshinken haha, eftersom någon lämnat en så stor bit gurka.

hehehe

h. y

Lina sa...

Du har så rätt Y :)

Mr.T sa...

Tack Y!