torsdag 27 januari 2011

Reflektioner efter simhallsbesök del2

Hela omkläsningsrummet är tomt föutom jag som står och klär på mej efter mitt simhallsbesök. In kommer en dam, i 60års åldern. Hon styr kosan mot mej och skåpet strax brevid mej. Där skulle hon minsann vara. Runtomkring oss fanns mer än 20 lediga skåp. Men varför ta dem ? Nejnej. Så jag måste maka på mina grejer som jag hade spritt ut i det tomma omklädningsrummet. Nu undrar jag. Tror ni:

1.Att damen i fråga alltid brukar använda skåp nr.46 och därmed inte kan avvika från sin vana.

2.Att hon helt enkelt inte tänkte på saken, utan omedvetet sökte sej till flocken.

3.Att hon inte hade "alla bestick i lådan."

Vänligen svara med nummer och förklarning, tack.

5 kommentarer:

Lina sa...

Tror 1 eller 3. Men de hänger ju lite ihop. Tanter vid simhallen brukar vara ganska anala med sina rutiner tycker jag.

Jean sa...

Samma fenomen finns med pissoarer.
10 pissoarer är lediga,
de flesta är närmare dörren och handfatet,
men ändå ställer sig nån typ bredvid en och skvätter.

Något skumt är det.

Anonym sa...

Nr 1. Själv är jag också en etta, MITT skåpnr är 91 :) Har full förståelse för detta beteende (förutom kanske för den person som eventuellt har nr 90 som "sitt" nr och som råkar vara simsugen just vid samma tidpunkt som jag).

Tant S

Mia sa...

Lina: Du har rätt. Tanter vid simhallen är ett speciellt folk.

Jean: Intressant! Det är ÄNNU sjukare.

Tans S: Haha haha!! Men jag ÄR ju faktiskt själv en typ som gillar rutiner så jag har en viss förståelse.

Erika sa...

HAHA! Int konstigt att tant S också har sin egen nummer!

Jag tror nog mera på nummer 2. Tanten är säkert som de flesta andra tanter, lite ensam och ville ha sällskap.