onsdag 12 januari 2011

För ivrig

Gjorde en Linn och fördes med ambulans till Tammerfors natten till torsdag. Bebisen i magen hade räknat fel på 2 månader och trodde den skulle komma nu. Har försökt övertala honom att det är bättre att vara fashionably late. Hoppas han gör som jag säger.

Är nu i Vasa. Här på avdelningen får man inte ta emot besök (förutom av pappan). Jag har lite tråkigt. Men hellre tråkigt än dramatiskt vill jag betona! Har ändå en önskan till mina medbloggerskor och alla andra bloggare: UNDERHÅLL MIG!


Gårdagens What's up with...
1. att inte ha vatten i en ambulans. Liksom ens lite. För akut törstighet eller som i mitt fall för att svälja en tablett.
2. sjukhusets nätunttisar. Varför nät liksom?

Gårdagens bedrift
1. "tjöist" inte ens en gång igår när de tog svalgprov med tops (modell större) långt ner i halsen. Ha!

Gårdagens bästa
1. Bebis i magen
2. Vasa
3. Internet
4. Att få tvätta vänsterhand ordentligt efter 5 dagar med kanyl.

6 kommentarer:

Erika sa...

Inget vatten i ambulansen! Det där måste jag kolla upp, ifall det faktiskt ska vara så.

Förstod jag dig rätt, nät trosor? (särskrivning för att få det hela på klart), fråga dem om de är från Vickans Secret!

Själv får jag jämnt beröm för att jag är så duktig på det där med svalgprov, jag imponerar jämnt på sköterskorna med att INTE Tjöjis.

Är glad att du har babyn i magen och internet på rummet!

Lina sa...

Bra att du kollar upp saken. Man tycker ju att det kunde höra till basutrustningen.

Jepp, du förstod rätt. Trosor av nät. Hela vägen liksom. Luftit men andra ord.

Du är säkert en baddare på svalgprov med tanke på att du säkert gjort det 100 ggr.

Mia sa...

Nätunderbyxor is the shit. Jag tog hem ett par från sjukhuset en gång för att sexa till det lite här hemma.

Anonym sa...

hahha, nätisar. De kommer man ihåg. Men är de såna med stora maskor eller små? Hoppas int du behöver ha de där som har stora hål i sig. De hade man på förlossningen å de kändes väldigt bart om baken.

Sen efteråt får man de med mindre hål i :), typ boxer.
Så du lär få ha dem på nytt även om du kommer hem från vasa snart ;)

y

Lina sa...

Har de med små hål. T kommer bli helt till sig när han ser dem ida.

Mr.T sa...

Then I saw the nättrosor - now I'm a believer! Hot stuff, måst man säga.