tisdag 28 december 2010

Smoothie

För att man inte skall magra bort nu då konfekten och julmaten är uppäten har jag uppfunnit världens godast smoothie. Man länsar först svärföräldarnas frys på jordgubbar och tinar upp en del av dem. Sen mixar man de tinade bären med juustoporttis vaniljjoughurt (som är så god att den oftast är slut på prisma).

Sååå gott.

Jag kan erkänna att jag knappast är den första att uppfinna smoothie på bär och joughurt men hemligheten här är att den måst göras just på juustoporttis joughurt. Om man använder annan joughurt tar jag inget ansvar för smaken.

Dock misstänker jag att smoothiesen nog kan bli lika god med bär från t.ex. egen eller butikens frys.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hm...har aldrig smakat juustoporttis joghurt. de där kan ja faktiskt tänka mig att prova.

Mia sa...

Jag har heller aldrig smakat! Borde man ha ? Du tar upp ämnet som om alla visste vad det var för joughurt.

Lina sa...

Hjälp har jag med joughurt-amatörer att göra. Prova för gudsskull. Både joughurten och smoothiesen. Ni kommer inte att ångra er. Men som sagt är det ofta slut på Prisma så ni måste ha tålamod om det inte lyckas på första försöket.

Mr.T sa...

Juustoporttis _YOGHURT_ är riktigt gott!

h. Språkpolisen

Lina sa...

Äsch nu blir jag led! Funderade länge hur man på riktiga ska stava till de där, men kom tydligen fram till fel svar.

Yoghurt it is!