fredag 17 december 2010

Inception och tunnbröd

Alla barnen på Akademin fick glädjas över jullov, utom Erika som jobbar heltid på sidan om studierna.

Jippii, det är helg tänker ni, fredagsmys!!! Jamen visst, jobb från morgon till kväll både lördag och söndag. Helgad vare vilodagen; 13 h a' 100 %, that's okey with me.

Ikväll skall jag inleda helgen med att äta upp halva burken av Ben & Jerry's cookie dough och kolla Inception, utan några förväntningar what so ever och hoppas att jag inte blir besviken. Ben och Jerrys vet jag att jag inte blir besviken på, eftersom jag tröståt halva burken igår då jag läste på tent.

Eftersom detta inlägg totalt saknar en röd tråd måste jag passa på och fråga er hur ni äter tunnbröd? Jag pratar stora fyrkantiga tunna bröd, inte de där fake bröden som är tjocka och runda. Jag kan i värsta fall, om jag känner för flera olika typer av pålägg vika brödet tvärsöver. Enbart för att det går smidigare att äta då, då inte precis allt ramlar av. Men det är det längsta jag kan sträcka mig. Oftast föredrar jag brödet enbart med smör och ett pålägg, t.ex. ost, då äter jag brödet som det är utan att vika det. Man måste bara ha en viss fingerspetskänsla när man balanserar det stora brödet på fingertopparna. Jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att rulla brödet, det vore ju nästan en hädelse och tunnbrödet skulle förlora all sin charm. Jag har en känsla av att Lina kan ha bloggat om tunnbröd och jag fasar för att hon kan ha gjort just detta, rullat brödet. Men jag är inte säker, kanske bortträngningen ännu är ofullständig.

12 kommentarer:

Anonym sa...

PÅ tal om ditt jobb: du ska lära dig att kräva lite mer ledigt då du vill. Inte vara så lojal åt arbetsgivaren hela tiden. Du måste ju göra annat än jobba oxå. Ta hand om dej själv vännen och inte stressa. Inlägget är inte menat som negativ kritik utan att du VERKLIGEN borde börja ta lite mer plats på arbetet och säga ifrån. Så he så ;)
Kom hem snart så man får ses
kram
y

Jean sa...

Tunnbröd rullas!
Jag brukar bre smör på, strimla gurka och lördagskorv.
Inte lördagskorvskivor, utan sån där stor fet Atria bit som man strimlar själv.
Sen rullar man ihop alltihop till en tub så att det ryms bra i munnen :)

Erika sa...

Y: Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag jobbar heltid, inte mer än någon annan. Det går att jämföra med de som arbetar 8-16fem dagar i veckan, jag har bara lite andra arbetsturer. Jag har själv valt att jobba långskifte och tycker faktiskt det ska bli kul att jobba i helgen.

Toscha: Nooooooo, my eyes, jag kan inte tro vad jag läser! Det kan bara inte vara lika gott som när man äter brödet i sin ursprungliga form.

Mr.T sa...

Tunnbröd rullas och avnjuts med smör, ost och ev. gurka!

Och Inception är bra.

Så dee så.

Lina sa...

Men Erika vännen! Man kan inte balansera ett helt tunnbröd på fingrarna. Inte om man ska njuta av det iaf.

Jag brukar föredra mitt tunnbröd med endast smör på. Och så rullar man förstås ihop det.

Om jag är riktigt crazy fyller jag tunnbrödet på följande sätt: http://wordup-girls.blogspot.com/2010/02/jag-rekommenderar.html

Mia sa...

Alltså tunnbröd är ju GJORT för att rullas, Erika! Ost, skinka och färskhurka eller varför inte saltgurka eller sedan senapsgurkmojs. Mums. Ett tunnbröd med endast smör och oihoprullat är inte ens värt namnet smörgås eller ens mat. De e ju mer luft!

Erika sa...

Det är säkert gjort för att rullas, men det är ju inte alls lika gott så!

Jag testade just ett ihoprullat bröd med enbart smör och jag är fortfarande av samma åsikt. Men då igen tror jag nog att enbart smör är bättre än en massa kladd och tuggmotstånd ifall det prompt måste rullas.

Anonym sa...

Jag balanserar också tunnbrödet på fingertopparna, tummen ner för att rulla brödet :P endast smör på, de e bäst! :)

/Jonna L

Lina sa...

Jag undrar om Erika och Jonna L ens har testat på att rulla brödet? Gör det nästa gång. Det är sååå mycket enklare.

Mia sa...

Man blir lite ledsen att folk ska måst arbeta och balansera sin mat. När det är så mycket enklare och godare att vara obalanserad.

Erika sa...

Meeh, Lina häng med i svängarna! Jag har prövat rulla (som jag ren skrev) och he va int liika goo!

Go Jonna! High five :)

Jean sa...

Kan även bero på vad du har för smör..
I ett förgånget liv var Kevyt Levi det enda jag satte på rullbröden.