måndag 13 december 2010

Buren

Ni vet den där bollburen jag bloggade om här för någon dag sedan, den hade jag ju inte riktigt sett på närahåll då. Bara på avstånd och hur resten såg ut fick jag berättat för mig.

Men än en gång tog nyfikenheten överhand och jag tog tag i saken och kameran och gick ut för att fotografera eländet.

Med mig tog jag ett ögonvittne som vill vara anonym.

Ögonvittnet pekar alltså på bollburen. Som ni kanske lägger märke till är varken buren eller ögonvittnet 2-3 m hög, utan snarer runt 2 m. Den uppmärksamma läsaren kan också se att man inte slipper in i buren underifrån utan genom detta hål:

Som ni också kanske märker måste man vara lika lång som en fullvuxen karl för att slippa in och ut därifrån.

Men när man väl är där kan man hoppa och fröjdas hur mycket man vill. Med eller utan boll.

Förutsatt att man är över 3 år, inte klättrar och kommer ihåg att ta bort ringar och stora diamanthalsband.



Ps. ÖT har ännu inte hört av sig.

8 kommentarer:

Jean sa...

Jag hade satt ett tak på buren. Det hade gjort den till en bur i mina ögon. En bur utan tak är en inhägnad eller hage.
Om 2 veckor kommer det där att vara en snöhage.

Lina sa...

Kalla den vad du vill. Onödig är den hur som helst. Varken bollkastande barn, fullvuxna hoppande karlar eller snö har behövts hägnas in tidigare. Vare sig i bur eller hage ONÖDIGT!

Fast det där med snöhage låter lite festligt. Som ett bollhav, men kallare.

Erika sa...

Hahaha! Credits till ögonvittnet säger jag! Hans X-hopp är utsökt!

Mr.T sa...

Jag hade oxå fått för mig att buren i fråga skulle ha haft ett tak. Men som ögonvittnets hopp bevisar, går det att hoppa hur högt som helst utan att slå sitt huvud i taket.

Funderar på en sak dock: borde ögonvittnet ha hoppat in i och ut ur buren eftersom klättring är förbjudet?

Håller med Erika, ögönvittnet can jump! :D

PS. Denna bur kunde bli en cage för underground MMA matcher!

Anonym sa...

He he, är det ögonvittnet själv som har censurerat sitt ansikte så bra eller är det du Lina. ? :)
Jag tycker han påminner om någon jag sett förut ;)

y

Lina sa...

Det kan vara ett gemensamt projekt bakom censureringen och det kan hända att du träffat på ögonvittnet någon gång. Svårt att säga riktigt säkert.

Anonym sa...

Jag tycker att du nu med det samma mejlar din länk till red@ot.fi. Antagligen kommer de att skriva ena artikel som är mycket sämre än din.

H

Lina sa...

Men vet du svärfar visste berätta att han sett en artikel om buren i en tidning. Han läser både PS och ÖT och mindes inte i vilken tidning han läst det. Men eftersom jag har bekanta som läser ÖT måste det ha varit i PS. De ligger tydligen flera steg före på den finska sidan.

Hur kommer det sig?