torsdag 23 december 2010

Julklappar

Okej mina vänner. Först en fråga sedan ett erkännande.

Vad är den sämsta julklapp du någonsin köpt åt någon?

Min sämsta julklapp köpte jag som tur var när jag ännu gick i lågstadiet. Det var (håll i er nu) denivittandkräm till en kompis. Denivittandkräm!! Anledningen var inte att jag på något sätt tyckte att hon hade dålig munhygien utan vi hade helt enkelt diskuterat om det kunde vara något att prova på och detta tog jag genast som en julklappsönskan. FATTA hur mycket jag önskar att hon kom ihåg den diskussionen när hon öppnade paketet på julaftonskväll. Och FATTA hur mycket jag skäms över detta idag.

Vid närmare eftertanke tror jag dessutom att detta var samma jul som systeryster fick en deodorant av mig och tomten. Hon hade i och för sig köpt en exakt likadan deodorant till mig så det känns inte fullt lika paha. Att köpa dåliga julklappar springer tydligen i familjen.

Så där har ni mitt erkännande. Fram med era mest pinsamma och sämsta julklappshistorier nu bara! Vill inte blotta mig helt ensam ju.


5 kommentarer:

Erika sa...

Jag är ju känd för att ha riktigt dåligt minne med sånt där. Så istället kan ni ju berätta ifall jag gett er någon idiotisk julklapp nån gång?
Men i år köpte jag faktiskt något super onödigt när vi hade julklappsutdelning bland kollegerna. Men det var ju det som var poängen också. Det blev en jordgubbsskärare (tänk äggskärare) och en tepåsklämma i rostfritt stål.

Lina sa...

Ett år fick jag och Mia en inpaketerad teckning med ankor på av dig Erika. Minns att jag nästan blev lite rörd. Ganska lillgammalt av en typ 7åring. Det var alltså inte en idiotisk julklapp utan bara en påminnelse om en gullig sådan.

Erika sa...

Hhahahaha, ja döööör!

Anonym sa...

jag köpte en våg åt morsan i lågstadiet. Jag menade inte alls att hon borde väga sig..men det kanske inte är den bästa klappen att köpa om nu int man uttryckligen har sagt att man vill ha en.

y

Lina sa...

Det kan vara lite vågat att köpa en våg. (Se! Jag är inte sämre än Erika på dåliga (?) ordvitsar). Speciellt åt en kvinna. Hoppas hon förlåtit dig :)