tisdag 14 december 2010

Samvete

Nu har jag jättedåligt samvete för en sak.

Igår körde jag bakom en äldre herreman på en vinglande cykel. Bakom honom låg en påse mitt på körbanan. Tänkte tuta ifall det skulle ha varit hans påse men så ändrade jag mig, sick-sackade förbi påsen och parkerade en bit därifrån. Jag gick sedan för att lyfta bort påsen så att ingen skulle köra över den och satte den på trottoarkanten.

Då såg jag att det fanns ett namn på påsen som innehöll ett par ullsockor. Vi kan säga att det stod Max H. Och eftersom alla i stan känner denna Max H. förstod jag ju att det nog var han som cyklat framför mig och som tappat påsen. Men vid det här laget syntes han inte till mera.

Så bara för att jag inte tutade åt killen så går det nu en Max H. runt i vår stad och fryser om fötterna.

Suck! Vad det känns lessamt.

6 kommentarer:

Jean sa...

Kolla adressen på http://www.eniro.fi/
Sätt i brevlådan eller via posten. Kostar dig ett par euro.

Lina sa...

Nu får jag ÄNNU mera dåligt samvete! Borde jag fara tillbaka och kolla om sockorna är kvar menar du? Åååååh! Jag som satte mitt hopp till att någon vänlig själv skulle hittade dem, vara personlig vän till Max H. och föra dem hem till honom. Det är ju ädnå fullt möjligt här i vår stad.

Jean sa...

aah, jag uppfattade det som att du tog hand om plastpåsen.
Han har klarat sig många vintrar, säkert fixar han även den här.
Med eller utan sockor.

Lina sa...

Nu känns det sååå mycket bättre!

Mia sa...

Ojneeej. Jag får sjuk mage.

Jean sa...

Jean C a.k.a. Dr. Feelgood